Gezinshuis Onder de Panne

In Velserbroek, midden in een gezellige woonwijk, staat gezinshuis ‘’Onder de Panne’’. In deze kleinschalige woonvorm met 24-uurszorg wonen 7 volwassenen. Medio november komt er een kamer vrij zodat er ruimte is voor een nieuwe bewoner.

Als gezin worden er veel activiteiten ondernomen, zoals samen sporten, en heeft iedere bewoner natuurlijk ook zijn eigen activiteiten. De avondmaaltijd is een belangrijk moment voor het gezin en wordt dan ook zoveel als mogelijk met z’n allen genoten.

Elke bewoner heeft een eigen kamer in de dubbele/geschakelde eengezinswoning. Daarnaast leven zij samen in de gemeenschappelijke ruimtes, zoals de woonkamer en gezellige woonkeuken. Hier staat ook een hele grote tafel, zodat ook familie en vrienden van de bewoners altijd kunnen aanschuiven.

Missie en visie

Samen wonen en leven in een kleinschalige, huiselijke en warme sfeer als groot gezin. Een woonplek voor de bewoners, waar zij, zoveel als mogelijk, hun leven zelf invulling kunnen geven. Gesitueerd in een woonwijk om gewoon deel uit te kunnen maken van de maatschappij.

Rust door een klein vast team van begeleiders in plaats van meerdere diensten en gezichten op een dag. De begeleiding is erop gericht om met elkaar een fijne groep te vormen, waarbij de bewoners iets opbouwen met elkaar. Er is een eigen kamer, maar er wordt ook veel met elkaar opgetrokken. Dit en de kleinschaligheid garandeert dat de bewoners niet vereenzamen.

De begeleiders van het gezinshuis zijn in dienst van de stichting en werken volgens de visie en missie van de stichting.

Het gezinshuis functioneert verder vooral als gewoon gezin, net als ieder ander gezin!