Gezinshuis Onder de Panne

In Velserbroek, midden in een gezellige woonwijk, staat gezinshuis ‘’Onder de Panne’’. Een kleinschalige woonvorm met 24-uur zorg, wonen 7 volwassenen met een verstandelijke beperking. Uitgaanspunt is het realiseren van een zo gewoon mogelijk leven voor de bewoners.

Als gezin worden er veel activiteiten ondernomen, zoals samen sporten, en heeft iedere bewoner natuurlijk ook zijn eigen activiteiten. De avondmaaltijd is een belangrijk moment voor het gezin en wordt dan ook zoveel als mogelijk met z’n allen genoten.

Elke bewoner heeft een eigen kamer in de dubbele/geschakelde eengezinswoning. Daarnaast leven zij samen in de gemeenschappelijke ruimtes, zoals de woonkamer en gezellige woonkeuken. Hier staat ook een hele grote tafel, zodat ook familie en vrienden van de bewoners altijd kunnen aanschuiven.

De medewerkers scheppen de voorwaarden zodat de bewoners zich zo optimaal mogelijk kunnen ontwikkelen. De gezinsouder is de vaste basis en dat biedt structuur en veiligheid. Er wordt met elkaar gewoond en geleefd in de gemeenschappelijke ruimten, maar daarnaast heeft elke bewoner ook een eigen kamer. In hun huis geven de bewoners zo veel als mogelijk zelf invulling aan hun leven. Zij ontvangen daar hun visite, ouders en vrienden. Maar de groep vormt met elkaar ook een vaste basis zodat zij ook op elkaar kunnen steunen en niet in een sociaal isolement komen. Afhankelijk van de mate van beperking en zelfredzaamheid is het de taak van de begeleiding om de bewoners zo goed als mogelijk te ondersteunen en te begeleiden op alle levensterreinen.

Is uw belangstelling gewekt, maak dan gerust eens een afspraak om langs te komen zodat u de woning kunt zien en in een persoonlijk gesprek al uw vragen beantwoord kunnen worden. U kunt op de volgende manieren contact met ons opnemen namelijk door te bellen met 023-5490842 of een e-mail sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Missie en visie

Samen wonen en leven in een kleinschalige, huiselijke en warme sfeer als groot gezin. Een woonplek voor de bewoners, waar zij, zoveel als mogelijk, hun leven zelf invulling kunnen geven. Gesitueerd in een woonwijk om gewoon deel uit te kunnen maken van de maatschappij.

Rust door een klein vast team van begeleiders in plaats van meerdere diensten en gezichten op een dag. De begeleiding is erop gericht om met elkaar een fijne groep te vormen, waarbij de bewoners iets opbouwen met elkaar. Er is een eigen kamer, maar er wordt ook veel met elkaar opgetrokken. Dit en de kleinschaligheid garandeert dat de bewoners niet vereenzamen.

De begeleiders van het gezinshuis zijn in dienst van de stichting en werken volgens de visie en missie van de stichting.

Het gezinshuis functioneert verder vooral als gewoon gezin, net als ieder ander gezin!