Visie en missie

Bij stichting Ook Voor Jou staat kwaliteit van zorg voorop. We doen wat we zeggen en maken dat waar. Dat is wat men van ons mag verwachten.
Een nauw samenwerkend team van betrokken zorgprofessionals met oprechte passie voor hun werk staat garant voor de kwaliteit die wij graag uitdragen.

De missie en visie zijn een leidraad voor ons handelen, waarbij we gelijkwaardigheid en meedoen in de maatschappij heel belangrijk vinden.

We zijn er heel trots op dat we al 15 jaar heel dicht bij onze kernwaarden blijven en dit dagelijks met veel enthousiasme doorvoeren in al ons werk.

Als organisatie denken we altijd in oplossingen, zijn we creatief en staan we altijd open voor nieuwe ideeen en inzichten.
We voeren de zorg uit zonder overbodige administratieve last. Zo kunnen onze begeleiders vooral doen waar zij goed in zijn namelijk de beste zorg en ondersteuning bieden aan onze bewoners!

Binnen de zorg en ondersteuning hebben we belangrijke pijlers:
- Begeleiding, op basis van gelijkwaardigheid en met duidelijkheid en structuur
- ADL en persoonlijke verzorging
- Verzorging van de leefomgeving
- Gezonde voeding en levensstijl (lekker veel bewegen!)
- Invulling van vrije tijd, in de maatschappij

Oftewel, zorg en ondersteuning op alle levensgebieden.

Ontstaan: Stichting ‘’Ook Voor Jou’’ is ontstaan in 2006. Tegenwoordig zijn er (gelukkig) veel kleinschalige initiatieven in de zorg wat in 2006 nog niet echt het geval was. De initiatiefnemers van de stichting ervoeren in hun eigen omgeving dat het aanbod toentertijd niet altijd voor iedereen passend was, namelijk te groot, te druk of te weinig eigen keuzemogelijkheden voor de deelnemer. Dit moest anders kunnen en zo ontstond stichting ‘’Ook Voor Jou’ voor de groep die tussen de wal en het schip valt.

Begeleiding in kleine groepen, met genoeg aandacht en professionele begeleiding, zodat iedereen de aandacht krijgt die nodig is en zich zodoende kan ontplooien en ontwikkelen. Zorg en begeleiding welke door de kleinschaligheid flexibel en ad hoc ingezet kan worden. Maar ook zorgt de stichting dat geld dat bedoeld is voor zorg ook zoveel mogelijk wordt ingezet voor zorg.